Data uppdateras

uppdatering

Vänligen vänta medan medan data uppdateras.

Elevassistent till Gymnasiesärskolan, ref nr 3130

Kunskapsförbundet väst är en av Västsveriges största utbildningsaktörer och erbjuder ett brett utbud av gymnasie- och vuxenutbildningar av god kvalitet. Hos oss studerar cirka 3000 elever på gymnasiet och nästan 3000 studenter på vuxenutbildningen i Trollhättan och Vänersborg. Kunskapsförbundet väst är ett nystartat kommunalförbund som ägs av Vänersborgs kommun och Trollhättans stad. Cirka 600 personer är anställda i förbundet.

Om verksamheten: Magnus Åbergsgymnasiet har cirka 1000 elever fördelade på sju nationella program och Gymnasiesärskola samt 160 anställda. Gymnasiesärskolan har cirka 70 elever fördelade på de fyra nationella programmen HVO, AHV, FAB och HRB samt på de Individuella programmen. Vi arbetar aktivt med arbetslagsutveckling och pedagogisk förnyelse.

Arbetsuppgifter: Som elevassistent skall du bistå elever och lärare vid olika verksamheter och aktiviteter under skoldagen. Du kommer också att vara kopplad till fritidsverksamheten (FSO) på skolan. Detta innebär att i tjänsten kan ingå arbete under de dagar skolans elever har lov.

Kvalifikationer: Vi söker en elevassistent med erfarenhet av arbete med elever med särskilda behov, eller som har annan kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du skall tycka om att arbeta i team bestående av olika yrkeskompetenser och vara flexibel. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i särskola. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Anställningsform: Allmän visstidsanställning

Anställd from/tom: 2013-08-19 - 2014-06-12

Tjänstgöringsgrad: 100%

Sista ansökningsdag: 2013-05-10

Kontaktperson(er)/tfn: Björn Rehndell, rektor, tfn 0520-52 42 10, 070-312 13 75

Fackliga företrädare: Nås via Kunskapsförbundet västs växel, tfn 0521-72 27 40

Elektronisk ansökan: Kunskapförbundet väst använder sig för närvarande av Trollhättans Stads rekryteringssystem. Gör din ansökan genom att klicka på länken nedan.

Skicka din ansökan