Estetiska programmet

Välkommen till Estetiska programmet!

_DSC1506

Är dina intressen att spela, sjunga och skapa musik? Vill du utveckla din förmåga att uttrycka dig och förmedla dina tankar i musikform?

Estetiska programmet ger dig chansen att utveckla dina konstnärliga och musikaliska sidor. Du får möjlighet att utveckla dig som musiker, träna din sceniska beredskap genom att möta olika slags publik i skiftande musikaliska sammanhang. Dessutom får du träna och utveckla din kreativitet, samarbetsförmåga och presentationsteknik, kunskaper som är användbara både i yrkeslivet och i privatlivet. Du får helt enkelt en bred musikalisk utbildning, perfekt för fortsatta studier inom musik och musikproduktion.

Programmet är en fantastisk möjlighet att utveckla det du älskar mest och samtidigt skaffa dig en bred högskolebehörighet. Förutom att du utforskar musik från grunden, utvecklar du dina kunskaper i bland annat svenska, engelska, matematik, historia och samhällskunskap. Detta ger dig en bred högskolebehörighet inom de musikaliska, samhällsvetenskapliga och humanistiska områdena.

På Estetiska programmet musik varvar vi hela tiden teoretiska studier med musikaliskt arbete. Instrumentalundervisningen är individuellt anpassad, vi möter dig på den nivå du befinner dig, oavsett om du är nybörjare på ditt instrument eller har spelat i flera år. Som musikestet arbetar du ofta i projektform. Många av våra kurser leder fram till konserter, turnéer, studioinspelningar eller musikteaterprojekt.

Du jobbar i fräscha lokaler och i en professionell inspelningsmiljö. Våra lärare är legitimerade musiklärare och har bred erfarenhet från olika delar av musikbranschen.