Data uppdateras

uppdatering

Vänligen vänta medan medan data uppdateras.

Försenade inbjudningar till föräldrainformation

Vi beklagar att många fått sina inbjudningar till föräldrainformationen på Birger Sjöberggymnasiet och Magnus Åbergsgymnasiet för sent. Vi är medvetna om problemet, som delvis berodde på ett missförstånd med posten, och tar åt oss av kritiken. Eventull möjlighet till ytterligare en informationsträff utreds.

Europeiska gäster på MÅG-besök

Restaurang- och livsmedelsprogrammet fick fint besök häromsistens, av elever och lärare från flera europeiska länder. Besöket var en del i att av Eu-projekten som programmet och skolan deltar i, och du kan läsa mer om detta här!

Succéstart för Mågs UF-elever!

vinnarbild

Vid Ung Företagsamhets årliga kick-off blev det storslam för MÅG's nya unga företagare. Läs mer här!

Läs om Young Americans och deras besök I Trollhättan och Vänersborg!

Skolvalet 2014 - Summering

Elever och lärare på Samhällsprogrammet har haft mycket att göra i samband med supervalåret 2014! Första arrangemanget i Samhällsprogrammets arbete på MÅG kring årets val, var den gemensamma debatt som hölls på Lilla Nova Arena den 3 september för Magnus Åbergsgymnasiet och Nils Ericssongymnasiets elever. Läs mer om denna här!

debatt

Efter detta följde själva skolvalet, som arrangerades av elever och lärare tillsammans, och utöver detta har eleverna även dokumenterat valprocessen och valresultatet. Läs mer och få en samlad bild av alla valrelaterade aktiviteter på MÅG, på Samhällsprogrammets egen artikelsida.

Elever i klass Sa2a har producerat denna video med dokumentärt material kring Skolvalet 2014 på MÅG.

El- och energielever från MÅG klarade yrkesprov

Läs mer nedan:

Byggelever på tältläger

femkamp

Byggprogrammet tog med sina elever på tältäventyr, för att svetsa samman elevgrupperna inför det nya läsåret. Läs mer här!

Resultat i MÅG's skolval 2014

Diagram resultat skolval

Valresultatet på MÅG för skolvalet 2014 är nu offentligt. Valdeltagandet på MÅG var 73,5 %. Vid en jämförelse med skolvalet 2010 på MÅG har samtliga allianspartier i detta val ökat, medan stödet för de rödgröna partierna minskat. På sajten skolval2014.se kan du jämföra valresultatet mellan olika skolor.

Förändring i procentenheter jämfört med skolvalet 2010 på MÅG:
Moderaterna 23% (+8,55)
Centern 5,11% (+3,19)
Folkpartiet 6,3% (+1,43)
Kristdemokraterna 2,56% (+1,38)
Socialdemokraterna 30,32% (-9,21)
Vänsterpartiet 5,11% (-2,12)
Miljöpartiet 11,93% (-3,41)
Sverigedemokraterna 11,58% (-0,96)
Piratpartiet 0,34% (-1,58)
Feministiskt initiativ 2,73% (+2,73)
Övriga partier 1,02% (-0,01)

Skolval på Magnus Åbergsgymnasiet

Den senaste veckan har varit en händelserik vecka för eleverna på MÅG. Eleverna på Samhällsvetenskapsprogrammet har varit ansvariga för skolvalet, den 11 september 2014 där över 1000 förväntansfulla elever fick vara med och rösta. Det var en hektisk dag för alla involverade med mycket planering och förberedelse för en lyckad valdag. Man var tvungen att dela upp valet i två vallokaler för att kunna hantera det intensiva valtrycket.

MÅG's Elevkår nöjda med årets Freshman Fight

Måndagen 29 augusti höll MÅG's elevkår en lyckad välkomstdag för alla nya MÅG-elever. I olika tävlingar och aktiviteter fick de nya klasserna i åk 1 kämpa för att samla poäng, med målet att få äran att vinna årets Freshman Fight. Ett exempel var tävlingsgrenen "body shots" där det skulle tömmas så många plastmuggar med vatten på tid, från en lagkamrats mage och utan att använda händerna. (se bildspel). En annan tävling gick ut på att bilda pyramid med klassen, och här fick man mer poäng ju fler elever som deltog i pyramidbygget (se bildspel). Frågesport och Irländsk julafton var några andra tävlingsgrenar på programmet.

Förutom i rena tävlingar kunde lagen också ta poäng genom olika former av mutor, t ex att köpa fika eller en ros i MÅG-orange färg till Elevkårs-juryn. Denna möjlighet användes flitigt, säger Elin Andersson och Lovisa Fahlberg i Es3b som båda är med i Elevkåren. De berättar att det fortfarande är fullt med rosor i elevkårsrummet och att alla inblandade arrangörer är väldigt nöjda med dagen.
- Det var jättekul, och alla gick verkligen in för tävlandet, säger Lovisa och Elin håller med. Båda framhåller att det var viktigt för elevkåren att det skulle bli en positiv dag för de nya ettorna.
- Vi ville inte kalla det för nollning, och inte heller för uppstart så därför fick det bli Freshman Fight, säger Elin.
Slutliga vinnare av årets Freshman Fight blev El- och Energiprogrammets ettor, och vinnarbilden ska (se bildspel) kommer framöver pryda elevkårens egen Wall of Fame i elevkårsrummet.

Hemlighetsfulla företagare på Ekonomiprogrammet!

Ekonomitvåorna på MÅG är just nu i en mycket spännande och kreativ period. De är nämligen mitt i uppstartsfasen med sitt UF-företag och har efter en del tankemöda och beslutsångest jobbat fram affärsidéer som de tror starkt på. Inledningen av UF-året på Ek har präglats av mycket energi och laddade elever, men även av en del hemlighetsmakeri. Det viskas i klassrum och mötesrum; den nya affärsidén får naturligtvis inte läcka ut till nyfikna konkurrenter…

Inom kort ska elevernas affärsidéer utvecklas till de affärsplaner som ska fungera som karta och kompass för de nya företaget under läsåret. Ett läsår som ser ut att bli mycket spännande!

Välkommen till MåGott igen!

Restaurang MÅGott öppnade för nya läsåret tisdag 26 augusti. För mer information se http:www.magnusaberg.semagMaGottDefault.aspx

Välkomna!

Sveriges yngsta reklambyrå utsedd!

Fr. v: Maja Meuller, Markus Pettersson, Karim Fakih, Emma Häll Henriksson, Johan Gunnarsson

Efter att ha intervjuat 20 av de 104 ungdomar som sökt till Sveriges yngsta reklambyrå har vi slutligen fått ihop vårt starka startfält! Under måndagen träffades de för första gången på Kunskapsförbundets kansli i Vänerparken för en gemensam inspirationsdag med folk från Cordovan och Kunskapsförbundet. De blev även intervjuade av en rad olika tidningar och fick kika på den lokal i centrala Vänersborg som kommer att vara deras kontor under perioden 28 juli-15 augusti. Stay tuned - detta kan mycket väl bli helt fantastiskt...

Några bilder från studentdagen

Ännu en kull studenter har lämnat Magnus Åbergsgymnasiet. Vi tackar för dessa år och önskar dem all lycka i fortsättningen!
(Fotograf: Jerzy Kowalski)

studentmiddag

utspringande studenter

studentflickor

Skolledningen tackar och önskar trevlig sommar

Skolledningen tackar elever och personal för det gångna läsåret, och önskar en trevlig sommar. Ett varmt tack går också till MÅG’s musikesteter och deras lärare för en fin terminsavslutning i aulan!

Erika målade hem 6:e plats i Yrkes-SM!

Erika porträtt

Erika Ulldahl Karlberg, klass BA2D, var skolans representant i Yrkes-SM i Umeå där hon rodde hem en hedersam 6:e plats i finalen.  Läs mer om tävlingen här!

Den 31 maj var det internationella rökfria dagen. Vi uppmärksammade detta genom att ta bort alla askfat och askkoppar på skolorna. Vi är måna om den friska luften, och tror att detta kommer bidra till ökad energi för samtliga.

Rökning är alltså inte tillåtet inom skolans område. För att veta vad som hör till skolans område, se kartan. Skolans område utgörs av de röda huskropparna, det sandfärgade markområdet som begränsas av bilvägarna samt "gamla järnvägsspåret i nordväst, tillsammans med det gulvita området i kartans övre högra hörn (plats för uteidrott mm). Inom detta område är det numera rökfritt som gäller. Och vi gillar ju rökfritt!

MÅG-ekonomer på Svenska Mästerskap med kunglig stjärnglans!

Prins Daniel och elev

Just nu tävlar ekonomiprogrammets UF-företag Bear Rekrytering vid SM i Ungt Företagande på Stockholmsmässan. Albin Davidsson tog självklart chansen att sälja in företagets idé till prins Daniel när han efter invigningen besökte mässan. Läs mer på MÅG's facebooksida!

Samhällselever i final

Fredagen den 16 april tävlade fyra elever i klass SA1A, då de representerade sin klass i finalen av tävlingen Uppdrag: Ungdomarnas Europa. Denna final gick av stapeln på Handelshögskolan i Göteborg, och mer om detta kan du läsa här!

Sista-minuten-info ang Nationella prov i Matematik

Instruktioner för dig som är elev och ska skriva Nationella Prov i Matematik denna vecka. Läs mer här!

Bilder från Trolly awards

Fotograf: Jerzy Kowalski

Droginfo för föräldrar

Har du frågor eller funderingar kring ungas användning av tobak, alkohol & cannabis i Trollhättan? Är du som förälder orolig att ditt barn röker, dricker alkohol eller använder droger?

Välkommen till ett informationstillfälle, där du som förälder/ vårdnadshavare får möjlighet att ställa frågor och få svar till representanter från socialtjänsten, skola, föreningar.

Informationstillfällena är uppdelade utifrån stadsdelarna Östra, Västra, Södra & Centrala.

När:
12/5, klockan 18.30 – 20.00 Östra

14/5, klockan 18.00 – 19.30 Västra
21/5, klockan 18.00 – 19.30 Södra
22/5, klockan 18.00 – 19.30 Centrala

Var:
Folkets Hus, Trollhättan

För mer info: tina.gillberg@trollhattan.se alt 0520-49 71 37

TIDER FÖR STUDENTAVSLUTNINGEN PÅ MAGNUS ÅBERGSGYMNASIET TORSDAG 5 JUNI 2014

12.00 Utsläpp från huvudentrén för samtliga elever. Studenterna kommer ut från huvudentrén och stannar på planen alldeles utanför. Anhöriga kan samlas på båda parkeringsplanen.

BA3A, BA3B, BA3C, BA3D, EE3, EK3, ES3A, ES3B, HA3, HT3, RL3, SA3A, SA3B, MÅG4

12.30 Avmarsch till fallen med musikkår

Bilparkeringen är avstängd avslutningsdagen.

¡Viva España!

Elever från Kunskapsförbundets gymnasieskolor besökte, första veckan i april, sina kamrater vid skolan Instituto Peres Vives i Igualada utanför Barcelona.
Läs mer här!

Går du i åk 3 och började din gymnasietid på Birger Sjöberggymnasiet?

Fick du en dator när du började där? Läs då mer om hur du ska återlämna den alt. köpa loss den här.

Porträtt: Sara Larsson a k a SaraHa, lärare i KFV och popstjärna i Afrika!

Sara Larsson SaraHaSara Larsson arbetar sedan hösten 2013 som lärare på Magnus Åbergsgymnasiet och Nils Ericssongymnasiet. Dessutom pratar hon flytande swahili och är popstjärna i stora delar av Afrika under artistnamnet SaRaha
Läs mer här!

Välkommen på invigning av övningsanläggning på MÅG!

Torsdagen den 24/4 klockan 10:00 inviger El- och energiprogrammet på Magnus Åbergsgymnasiet en övningsanläggning i eldistributionsteknik. Övninsanläggningen fyller ett behov som länge funnits i regionen när det kommer till att utbilda inom bland annat högspänningsarbeten. Anläggningen ligger på grusplanen till höger om idrottshallen.

Förbundsdirektör Johan Olofson kommer under invigningen ta emot anläggningen från Vattenfall. Det kommer att bjudas på underhållning, tilltugg och möjlighet att provklättra i stolparna.

Välkommen!

MÅG-elever engagerade i Trollhättans första miljömässa

För första gången någonsin har Trollhättan fått en egen miljömässa. Bakom "Xplodera go green" står fritidsledaren Karin Jacobsson-Mauritzson, Oliver Andersson Kurdian, Rebecca Erikson och Julia Bohlin Brag. Lördagen den 12 april fylldes Innovatum, N3 och Konsthallen av 40 utställare från hela landet där de visade upp sin design som på ett eller annat vis är miljövänlig och återvunnen.

Elever från El- och energi uttagna till Svenska Kraftnäts insatsstyrka

Elever från El- och energiprogrammet på Magnus Åbergsgymnasiet har nu blivit uttagna till Svenska Kraftnäts insatsstyrka. Insatsstyrkan bistår elbranschen vid akuta reparationsinsatser när det gäller sabotage, olyckor och naturkatastrofer. Kraven på vilka som får ingå i insatsstyrkan är höga - det krävs att personalen kan agera på ett professionellt, effektivt och ansvarsfullt sätt i krissituationer. 25 personer kallas till Åsbro kursgård för att genomföra ett antagningsprov. Då testas praktiska och teoretiska kunskaper genom intervjuer, tester och prov. Efter det väljs 16 montörer ut som får gå en fyra veckor lång specialutbildning med varvad teori och praktik.

Grattis till våra duktiga elever!

Lyckat panelsamtal om EU under fredagen

Fredagen den 4 april fick Magnus Åbergsgymnasiet besök av Europaparlamentariker Olle Ludvigsson (s) samt tre av regionens kandidater till Europaparlamentet: Tobias Sandberg (v), Jacob Hallén (pp) och Fredrik Christensson (c). Besöket rörde ett panelsamtal inför en stor grupp elever med fokus på EU-valet den 25 maj 2014. Bakom initiativet stod eleverna Sofia Andersson och Hanna Persson från Samhällsprogrammet, som i anordnandet fått hjälp av Europa direkt i Fyrbodal.

- Politiken sätter villkoren för hur framtiden blir, berättade Olle, som vid flera tillfällen fick stora applåder av hela aulan när han pratade.

De fokuserade mycket på hur viktigt EU faktiskt är, även för oss i Sverige trots att det lätt glöms bort.

- Det samhälle vi vill ha startar i Europa, det gör skillnad, påpekade Tobias.

Många samhällselever har nu under våren gjort olika projekt kring EU med anledning av supervalåret, och panelsamtalet var en viktig pusselbit i lärandet.

- Vi på MÅG tackar aldrig nej till att få hit politiker, berättade rektor Lena Bogren efteråt.

Onsdagen 26 mars genomfördes den årliga samlevnadsdagen för åk 2. Eleverna fick bland annat ställa frågor till TV-profilen och sexualupplysaren Olle Waller, delta i workshops med RFSU, RFSL och UMO, dansa afrikansk dans och "lovebomba" andra elevers gymnasieprogram under tävlingen #kärlekpåmåg! Vinnare blev laget Ekonomisnobbarna som på ett förtjänstfullt sätt hyllade El- och energiprogrammet! Detta och övriga tävlingsbidrag finns att beskåda i skolans bibliotek. Det blev en lärorik och rolig dag i härlig MÅG-anda!
Olle Waller och elever (Fotograf: Tora Joby)

Succé för Magnus Åbergsgymnasiets Unga företagare!

I mycket hård konkurrens presterade Magnus Åbergsgymnasiets UF-företag på topp när Ung Företagsamhet arrangerade Våga Vara Eget-mässan i Arena Vänersborg under torsdagen.Resultatet för MÅGs UF-företag blev bla:

• Bästa monter
  • Bästa logotype
  • Bästa affärsplan
  • Två tredjeplatser i ”Bästa tjänst” och den mycket prestigefulla ”Bästa UF-företag 2014"
  • Finalist i tävlingen "Bästa säljare"
  • Tredjepris i tävlingen "Bästa säljare"

Läs mer från UF-mässan

Se TV4:s rapport här (3 min in i nyhetsrapporteringen)

En fantastisk utdelning när det gäller priser, men den genomgående höga kvalitén bland Måg-företagen är kanske det som imponerade allra mest. Att Måg är en skola med mycket kreativa och driftiga elever visades med eftertryck i Arena Vänersborg i torsdags – och för några av dem fortsätter äventyret vid SM i maj!

Våren på Mågott

Från och med tisdagen den 25 mars (vecka 13) t.om. torsdag den 15 maj kommer våra RL3:or att presentera sina gymnasiearbeten i Restaurang Mågott.

Tisdag och torsdag lunch samt torsdag kväll kommer det att serveras mat från olika länder eller mat med andra teman .

En grupp presenterar sina teman och rätter på lunchtid medan en annan grupp presenterar sitt tema på torsdag kväll.

Välkomna

Har ni några frågor eller vill boka bord, ring 0520 525755

Se menyn här

Författarbesök 1 april!

Författaren och poeten Bob Hansson kommer till MÅG och föreläser för årskurs ett.

I föreläsningen ”Från ADHD till ABC, från problembarn till poet” tar Bob Hansson med oss på sin resa från arbetarklass, värsting och “sämst i klassen”, till etablerad och stilbildande författare.

Han berättar om sin rädsla och prestationsångest och hur han fortfarande inte kan stava, men ändå säljer mer diktsamlingar än de flesta andra poeter. "Brister" är inte något man behöver ta bort, man kan istället ta betalt för dem.

Det handlar också om litteraturen, om vad poesi är och att den kan vara vad som helst. Han belyser vikten av att läsa och hur man för varje bok lär känna människor som man kanske aldrig skulle träffa på Konsum i Trollhättan. Litteraturen gör en mindre ensam.

Det handlar om att duga som man är, att våga välja det man verkligen gillar, istället för att tänka på alla andras tusentals förväntningar på en. Liv och litteratur hänger ihop!

Plats: Aulan Måg
Tid: Tisdagen den 1 april kl. 12:30
Arrangör: Biblioteket

Samlevnadsdag på MÅG

Olle Waller

På onsdag, 26 mars, blir det en heldag med sex och samlevnad på schemat för alla elever i årskurs två! Sexualupplysaren Olle Waller, från TV-programmet Fråga Olle, kommer på besök för att svara på elevernas frågor. Skolan gästas även av RFSU och flera andra berörda organisationer och dessutom kommer alla elever få prova på afrikansk dans med en inbjuden instruktör. Kort sagt en händelserik dag! Samtliga elever kommer bli indelade i tvärgrupper under dagen och information kring grupptillhörighet och schema finns på dörrarna till aulan.

Lyckat Oden-projekt avslutades med prisutdelning!

Ekonom-ettornas arbete med att ta fram nya affärsidéer till Oden i Trollhättan, avslutades fredagen 14 mars med en prisutdelning där elevernas ”nytänk” och kreativitet premierades med fina priser. Läs mer

Nyheter från SYV

Inspirationsdag i Göteborg om studier i Australien

Lördagen den 22 mars kl 12.00

Folkhögskolornas dag - öppet hus

Lördag den 29 mars

Malmö Tillskärarakademi - öppet hus

Tisdag den 8 april och torsdag den 8 maj kl 14.00 - 18.00

Handelsprogrammets åk 2 på tankeväckande studieresa

minnesplats hisingsbrandDen 5 mars åkte Handelsprogrammets åk 2 på studieresa till Göteborg, och besökte Backaplan och platsen för den dramatiska diskoteksbranden 1998. Eleverna fick också lyssna till Bobby Stankovic, som var en av de personer som var med och anordnade festen som slutade så illa. Även ett teaterbesök hanns med under denna tankeväckande dag. Läs mer

Ny gräns för när skolan bör rapportera skolk

Ogiltig frånvaro som uppgår till fyra timmar eller mer under en månad, bör rapporteras som skolk till CSN. Den nya gränsen är satt utifrån beslut som Överklagandenämnden för studiestöd (ÖKS) har fattat.

Ansökan till Högskola/Universitet öppnar!

Den 17 mars öppnar webbanmälan för att att söka till högskola/universitet till hösten. Läs mer

Erika på byggprogrammet knep en finalplats i måleri-SM!

I dagens TTEla (tisdag 11 mars) kan man läsa att Erika Ulldal Karlberg, byggelev på Magnus Åbergsgymnasiet, tagit en finalplats i kvalet till Måleri-SM! Detta innebär en chans att ta plats i Målerilandslaget om hon lyckas prestera lika bra under SM-finalen, som äger rum i Umeå i mitten av maj. Vinnarna där får sedan representera Sverige i nästkommande Måleri-VM som hålls i Brasilien i augusti nästa år! Vi gratulerar Erika till framgångarna, och ser fram emot finalen i maj!

Event till förmån för Barncancerfonden

Dag: 14 mars
Kl:  19.00 - 22.00
Plats: Scandic Hotell Swania, Trollhättan

Anna Westman och Sandra Andersson på Kunskapsförbundets utbildning: Naturvetenskapsprogrammet på Nils Ericsonsgymansiet, har i sitt gymnasiearbete fördjupar sig i barncancer.

Då ett insamlingsevent till förmån för Barncancerfonden föll utanför ramarna för gymnasiearbetet bestämde de sig för att genomföra det på sin fritid.

Välkomna! Läs mer

En bild säger mer än tusen ord

Lokala tidningen 7 DAGAR  uppmärksammar i senaste numret Gymnasiesärskolan på MÅG och deras bildprojekt ”En bild säger mer än tusen ord”.

Läs mer om projektet här.
Läs hela artikeln
i 7 DAGARs e-upplaga (på sid 7).

Ekonomitvåorna drack te med kinesisk professor

Ekonomiprogrammets tvåor blev exklusivt inbjudna att lyssna på professor Pan i onsdags då Innovatum Science Center hade fint besök av professor Pan Zhangmin från School of Digital Arts vid universitetet i Shanghai. Läs mer

Samhällstreor på Göteborgsbesök

Tisdagen den 25 januari 2014 begav sig Sa3a och Sa3b till Göteborg på en dag fylld av studiebesök, i både religionens och kulturens tecken. En lyckad dag i vårsolens glans, för både lärare och elever! Läs mer

Tack Skolverket för en utmanande dag om APL!

Att skapa arenor för god utbildning där eleverna känner att det är ”på riktigt” är ett av skolans viktiga uppdrag. För elever som går en yrkesutbildning är en av sådan arena det arbetsplatsförlagda lärandet, APL.

Läs om när branscher, handledare och andra nyckelpersoner och yrkeslärare traffades!

Ekonomiettorna tar över Oden!

Fredagen den 28 februari var det full fart i affärshuset Oden i Trollhättans centrum. Ekonomiprogrammets ettor presenterade då sina idéer till nya verksamheter och företag i Oden. Läs mer

Färdighetsprövningar för de som söker ES musik!

För dig som söker musikinrikningen på estetiska programmet:
Färdighetsprövningarna för blivande musikesteter genomförs onsdagen den 19 mars. Läs mer

Foto: Freja Asplund MP3b

Hett inför UF-mässan!

Förra årets bästa UF-företag i Trollhättan var Insity UF från ekonomiprogrammet på Magnus Åbergsgymnasiet. Killarnas briljanta marknadsföringstjänst (de sålde reklamplatser på pizzakartonger!) presenterade de med framgång på förra årets UF-mässa i Arena Vänersborg – och snart är det dags igen!

Läs mer om årets mässa

Läxhjälp!

Behöver du komma ikapp? Plugga inför prov? Få hjälp att komma igång?

Alla tisdagar från och med tisdag 4/3 kommer det att finnas möjlighet till läxhjälp (drop-in) mellan 14.00-17.30 i yttre matsalen! Kom när du vill – gör det du ska!

Välkomna!

Våga vara egen 2014

Det är dags för Fyrbodals mässa för unga entreprenörer. Magnus Åbergsgymnasiet deltar med 24 företag. Läs mer om mässan.

Lyckad politisk debatt i Trollhättans Stadshus

DebattElever från Magnus Åbergsgymnasiet samlades i Trollhättans Stadshus för att lyssna på en politisk debatt inför valet. Ungdomsförbund från Riksdagspartierna fanns representerade. Läs mer

Finfrämmat besök från Barcelona

Spanskaelever som läser spanska steg 3 på Magnus Åbergsgymnasiet fick besök av elever från Barcelona. I april är det dags för de svenska eleverna att bege sig ner till Spanien! Läs mer

Grattis till vinnarna av Framtidslust!

Stort grattis till Saga Jönsson och Lovisa Fahlberg från Estetprogrammet på Magnus Åbergsgymnasiet som får åka på studieresa till Florens i maj. Läs mer

SagaLovisa

Elever i Spanien i Comenius-projekt

I januari reste fyra elever från ES Media tillsammans med två lärare till Spanien, för att möta fyra andra nationaliteter som alla deltar i ett tvåårigt Comenius-projekt. Läs mer

Före detta elev - om livet i New York

Nya terminsstarten började för en del med att lyssna till Lovisa Fasth, tidigare elev på MÅG. Lovisa är numera bosatt och studerande i New York

Lär mer

Tack och välkommen åter!

Skolledningen vill framföra sitt varmaste tack till MÅG’s musikesteter och deras lärare för en, som vanligt, fantastisk julavslutning!

Nu välkomnar vi alla elever och personal tillbaka efter julledigheten och ser fram emot ett bra år 2014! Läs mer

Från Måg till Juristprogrammet i Uppsala

Linnea Larsson tog för ett par år sedan studenten från Ekonomiprogrammet på Måg, men var strax före jul tillbaka för att dela med sig av sina erfarenheter av att studera på universitetet.

.

Luciarecension av Emma Abrahamsson

Årets luciatåg var mycket fint, i alla fall i min mening. Det började med att två led kom in från varsin sida av aulan, något som gav ett väldigt bra ljud. Läs mer

Våra skolor