Nationell idrottsutbildning (NIU)

Vi är stolta över att kunna erbjuda dig som idrottare något alldeles extra!

BANDY-1-1024x498

BANDY
Vi har 10 platser per läsår och urval sker bland annat utifrån dina bandymeriter, referenser och genom provträning. Du läser NIU inom ramen för ett nationellt program, vilket betyder att du söker till både ett vanligt gymnasieprogram och nationellt godkänd idrottsutbildning. Hör med din SYV för mer information, poängplaner och hur du söker.

FOTBOLL
Vi har 19 platser per läsår och urval sker bland annat utifrån dina fotbollsmeriter, referenser och genom provträning. Du läser NIU inom ramen för ett nationellt program, vilket betyder att du söker till både ett vanligt gymnasieprogram och nationellt godkänd idrottsutbildning. Hör med din SYV för mer information, poängplaner och hur du söker.

BADMINTON
Vi har 4 platser per läsår och urval sker bland annat utifrån dina badmintonmeriter, referenser och genom provträning. Du läser NIU inom ramen för ett nationellt program, vilket betyder att du söker till både ett vanligt gymnasieprogram och nationellt godkänd idrottsutbildning. Hör med din SYV för mer information, poängplaner och hur du söker.