Biblioteket

Välkommen till skolbiblioteket på Vuxenutbildningen/Nils Ericsonsgymnasiet i Trollhättan.

nisse_11web

Hit är alla elever i Kunskapsförbundet välkomna. Vi som jobbar i biblioteket heter Anna, Helene och Maria. Oss träffar du i biblioteket, samt när vi undervisar i informationssökning, källkritik och bokpratar. På biblioteket kan du söka information i böcker och databaser, läsa tidningar och tidskrifter, låna och beställa böcker (även från andra bibliotek) eller sitta och studera. Du kan få hjälp med kopior av artiklar som inte finns i skolans bibliotek.

Här hittar du ett varierat utbud av facklitteratur inom olika ämnen, skönlitteratur, lättläst litteratur, ljudböcker mm. Vi har böcker på svenska och engelska men också andra språk. Vi har en stor lättläst avdelning. Fråga gärna personalen när du behöver hjälp och vägledning i biblioteket eller om du vill ha boktips. Saknar du något i biblioteket? Lämna gärna ett inköpsförslag!

Prata med bibliotekarien om du har ett läshinder (t ex, dyslexi eller synskada) så kan du få hjälp med inlästa böcker. Vi ses!

Öppettider

Måndag-torsdag: 08:00-16:00