Studera hos oss

Hos oss på Kunskapsförbundet hittar du ett stort utbud av utbildningar för både gymnasiestuderande och vuxna. För att underlätta för dig som är intresserad av att studera hos oss så erbjuder vi också mängder av information på våra webbar.

Webb studera hos oss

På våra webbar hittar du information om våra utbildningar, men även praktisk information om en mängd olika saker som rör din studietid. Du är också varmt välkommen att kontakta de kontaktpersoner som finns på de olika sidorna om du behöver stöd eller har frågor.

Vårt utbildningsutbud

I toppmenyn på våra sajter finns alla våra utbildningar samlade. På de olika gymnasiewebbarna och även på Vuxenutbildningens toppmenyer hittar du de utbildningar som respektive skola arrangerar. Om du vill ha en snabb och lite förenklad överblick över samtliga utbildningar som vi arrangerar så hittar du det på Kunskapsförbundets hemsida.

Praktisk information kring studier

På startsidorna på våra webbar kan du hitta en hel del praktisk information antingen via toppmenyn eller en bit ner på sidorna i våra informationsportaler med de röda blocken. Där finns svar på frågor om saker som t ex ansökningsperioder, studiemedel, inackordering med mera. Vårt mål är att du ska kunna hitta all praktisk information som du kan behöva på våra webbar när du är intresserad av att studera hos oss. Men känner du att du saknar någon information är du varmt välkommen att kontakta oss.