Birger Sjöberggymnasiet / Nyheter / 2021 / 04 / 15

Nya rekommendationer från 18 april

Vi är glada att kunna hälsa alla våra elever i årskurs 3 tillbaka för att avsluta sin gymnasietid på plats i skolan.

Gymnasieelever i årskurs 1 och 2 kommer dock att fortsätta med distansstudier en större del av tiden med en mindre del närundervisning i skolan – precis som det ser ut nu. Detta kommer troligen att gälla fram till sommarlovet om inga andra riktlinjer kommer.

Dina lärare kommer att meddela dig vad som gäller för just dig – det är viktigt att du har koll på It´s learning och på Instagram eller Facebook så du inte missar någon information.

Allt är inte som vanligt!

Vi lever fortfarande i en pandemi och smittspridningen pågår. Vi måste alla därför fortsätta att följa de riktlinjer vi haft under hela året:

• Var hemma om du är sjuk/uppvisar symptom (gäller även vid lättare symptom)
  • Om möjligt välj att cykla eller gå till skolan – på så vis hjälper vi till att minska belastningen på kollektivtrafiken för dem som måste åka.
    Det är rekommenderat att man bär munskydd i kollektivtrafik.
  • Håll avstånd
  • Tvätta händerna
  • Sjukanmäl dig om du är inte kan närvara i undervisningen, samt kontakta din mentor

Vänta inte med att ta kontakt med din lärare, IT, Elevhälsan eller rektorerna om det är något som inte fungerar eller du behöver hjälp med. De finns ju där för att stötta dig i dina studier oavsett om du jobbar på distans eller är på plats i skolan. Ett steg närmare men en bit kvar – vi klarar lite till.

?‍? Vårdnadshavare
Som vårdnadshavare är du mycket viktig och du kan hjälpa ditt barn på flera sätt.
Läs om detta i brevet från 14 april här nedan.

Skolledningen på gymnasieskolorna Kunskapsförbundet

Magnus Åbergsgymnasiet infomag@kunskapsforbundet.se