Kunskapsförbundet Väst

Ekonomiprogrammet

Är du intresserad av samhällsfrågor? Nyfiken på hur det är att driva ett företag? Eller vad som är rätt och fel enligt lag? Då har du hittar rätt!

Ekonomiprogrammet är ett högskoleförberedande program med inriktning på juridik eller ekonomi. Detta är ett program för dig som vill ha en bred grund efter gymnasiet och är intresserad av yrkesspår inom ekonomi, juridik, entreprenörskap.

Vi erbjuder en utbildning där du utvecklar dina kunskaper i samhällsekonomi, företagsekonomi, företagande, juridik och psykologi. Du får lära dig vad som krävs för att starta och driva företag. Om affärsplaner, ledarskap, organisation, entreprenörskap och marknadsföring. Här får du även verktygen för att arbeta målinriktat och kreativt och utveckla din samarbetsförmåga.

Utbildningen bedrivs i samarbete med näringslivet och genom Ung Företagsamhet får du starta och driva ditt eget företag utifrån din egen affärsidé.