Rekordbesökt Öppet Hus!

Årets Öppet Hus blev välbesökt. Närmare 500 nyfikna ungdomar gästade Magnus Åbergsgymnasiet under tisdagskvällen för att känna in stämningen och få svar på frågor inför gymnasievalet.

Att välja gymnasieprogram kan vara svårt. Vilken utbildning passar dig? Vilken skola trivs du på? Genom ett besök hos oss på Öppet hus hoppas vi att du som snart ska göra ditt gymnasieval fått svar på dina frågor och stärkt din magkänsla.

Höstens Öppet Hus-tillfälle blev rekordbesökt med närmare 500 gäster i Magnus Åbergsgymnasiets lokaler. Där nyfikna ungdomar och föräldrar blev guidade runt mellan programmen.

Kvällen bjöd på en rad olika programaktiviteter. Allt ifrån byggnationer i bygghallen till ensemble i esteternas korridorer. UF-företag ställde ut i monsterstråket och studie- och yrkesvägledning fanns på plats för att svara på frågor om studieplaner, individuella val och ge tips inför gymnasievalet.

Elever och personal på Magnus Åbersgymnasiet tackar alla besökare för en härlig kväll!

Har du fler frågor inför gymnasievalet är du välkommen att skugga hos oss. Mer information om skuggning hittar du här. Saknar du en programbroschyr eller programblad? Hör av till dig vår studie- och yrkesvägledare så hjälper de dig med material om våra utbildningar.