Vi slog besöksrekord på Öppet Hus!

Årets Öppet Hus blev välbesökt på Nils Ericsonsgymnasiet. Närmare 500 nyfikna ungdomar besökte skolan under tisdagskvällen för att känna in stämningen och få svar på frågor inför gymnasievalet.

Att välja gymnasieprogram kan vara svårt. Vilken utbildning passar dig? Vilken skola trivs du på? Genom ett besök hos oss på Öppet hus hoppas vi att du som snart ska göra ditt gymnasieval fått svar på dina frågor och stärkt din magkänsla.

Höstens Öppet Hus-tillfälle blev rekordbesökt med ca 500 gäster. Det var många nyfikna ungdomar och föräldrar som blev guidade mellan programmen.

Kvällen bjöd på en rad olika programaktiviteter. Allt ifrån monterstråk med programambassadörer till aktiviter i klassrum. Vilka datorprogram använder teknikelever? Hur går en fysiklabb till? Det fanns möjlighet att kika in på samtliga program och lära sig mer om utbildningens innehåll. På plats fanns även studie- och yrkesvägledare för att svara på frågor om studieplaner, individuella val och ge tips inför gymnasievalet.

Elever och personal på Nils Ericsonsgymnasiet tackar alla besökare för en härlig kväll!

Har du fler frågor inför gymnasievalet är du välkommen att skugga hos oss. Mer information om skuggning hittar du här. Saknar du en programbroschyr eller programblad? Hör av till dig vår studie- och yrkesvägledare så hjälper de dig med material om våra utbildningar.