Kunskapsförbundet Väst

Kunskapsförbundet Väst är ett samarbete mellan Trollhättans Stad och Vänersborgs Kommun kring de frivilliga skolformerna i Trollhättan och Vänersborg.

Från och med den 1 januari 2013 ansvarar Kunskapsförbundet Väst för Birger Sjöberggymnasiet, Magnus Åbergsgymnasiet, Nils Ericsonsgymnasiet samt Vuxenutbildningen i Trollhättan och Vänersborg.

Kunskapsförbundet Väst är ett kommunalförbund som ägs av Trollhättans Stad och Vänersborgs kommun. Förbundet arbetar för att utveckla och stärka de frivilliga skolformerna i både Trollhättan och Vänersborg.

Med cirka 3 000 elever som studerar på våra gymnasieskolor och närmare 3 000 studenter inom Vuxenutbildningen är vi en av Västsveriges största utbildningsanordnare. Runt 650 personer är anställda i Kunskapsförbundet och ytterst ansvariga är en politisk direktion med 14 ledamöter från våra medlemskommuner.