Vuxenutbildningen

Bibliotek

Välkommen till Vuxenutbildningens skolbibliotek i Vänersborg. Vi finns på våning 5 i Vänerparken.

Hit är alla elever på Vuxenutbildningen inom Kunskapsförbundet välkomna. Vi som arbetar här heter Anna och Maria. Oss träffar du i biblioteket, men även i klassrummen när vi undervisar i informationssökning, källkritik, bokprat mm.

På biblioteket kan du söka information i böcker och databaser, läsa tidningar och tidskrifter, låna och beställa böcker (även från andra bibliotek) eller sitta och studera. Du kan få hjälp med kopior av artiklar som inte finns i skolans bibliotek.

Här hittar du ett varierat utbud av facklitteratur inom olika ämnen, skönlitteratur och lättläst litteratur. Vi har böcker på svenska och engelska men också andra språk. Fråga gärna personalen när du behöver hjälp och vägledning i biblioteket eller om du vill ha boktips. Saknar du något i biblioteket? Lämna gärna ett inköpsförslag!

Prata med bibliotekarien om du har ett läshinder (t ex, dyslexi eller synskada) så kan du få hjälp med inlästa böcker.

För frågor om påminnelser och fakturor, kontakta Helene på 0521-72 18 84.

Vi ses!

• Måndag 8:30-15:00
  • Tisdag 8:30-12:00
  • Onsdag 8:30-15:00
  • Torsdag 8:30-15:00
  • Fredag 8:30-13:00

Biblioteket

Telefon 0521-72 18 79 eller 0521-72 18 92

Påminnelser och fakturor: Har du frågor som gäller påminnelser/fakturor: 0521-72 18 84

Som låntagare på Vuxenutbildningens bibliotek registreras dina personuppgifter i vårt bibliotekssystem. Detta system rensas kontinuerligt och när du varit inaktiv hos oss i 400 dagar plockas alla uppgifter om dig bort.