Bibliotek

Välkommen till Vuxenutbildningens skolbibliotek i Vänersborg. Vi finns på våning 5 i Vänerparken.

Hit är alla elever i Kunskapsförbundet välkomna. Vi som jobbar i biblioteket heter Anna, Maria och Helene. Oss träffar du i biblioteket, samt när vi undervisar i informationssökning, källkritik och bokpratar.

På biblioteket kan du söka information i böcker och databaser, läsa tidningar och tidskrifter, låna och beställa böcker (även från andra bibliotek) eller sitta och studera. Du kan få hjälp med kopior av artiklar som inte finns i skolans bibliotek.

Här hittar du ett varierat utbud av facklitteratur inom olika ämnen, skönlitteratur, lättläst litteratur, ljudböcker mm. Vi har böcker på svenska och engelska men också andra språk. Fråga gärna personalen när du behöver hjälp och vägledning i biblioteket eller om du vill ha boktips. Saknar du något i biblioteket? Lämna gärna ett inköpsförslag!

Prata med bibliotekarien om du har ett läshinder (t ex, dyslexi eller synskada) så kan du få hjälp med inlästa böcker.

Vi ses!

Sommartider på Biblioteket

Här hittar tider för biblioteket under sommaren

Vi hjälper dig gärna, men kontakta oss först

• Om du behöver du låna en bok vill vi att du bokar en tid hos oss. Att låna om en bok gör du enklast genom att maila oss.
  • Om du behöver hjälp med ditt examensarbete eller liknande så kan vi hjälpa dig digitalt.

Bibliotekets kontaktuppgifter:

• e-post: vux.biblioteket@kunskapsforbundet.se
  • Telefon: 0521-72 18 79 eller 0521-72 18 92
  • Glöm inte bort att du också hittar oss på Itslearning