Rekordbesök på Öppet hus!

Årets Öppet hus blev välbesökt. Närmare 600 nyfikna ungdomar och föräldrar gästade Birger Sjöberggymnasiet under onsdagskvällen för att känna in stämningen och få svar på frågor inför gymnasievalet.

Att välja gymnasieprogram kan vara svårt. Vilken utbildning passar mig? Vilken skola trivs jag på? Genom att besöka oss hoppas vi att du som snart ska göra ditt gymnasieval får svar på dina frågor och stärker din magkänsla.

Höstens Öppet hus-tillfälle blev rekordbesökt med närmare 600 gäster som kom till Birger Sjöberggymnasiet och lärde sig mer om våra utbildningar.

Kvällen bjöd på en rad olika programaktiviteter. Allt ifrån praktiska övningar och tävlingar i El- och energiprogrammets lokaler till uppträdanden av skolans Estetiska program i aulan och caféytan. UF-företag visade också upp sina affärsidéer och studie- och yrkesvägledare fanns på plats för att svara på frågor om studieplaner, individuella val och ge tips inför gymnasievalet.

Elever och personal på Birger Sjöberggymnasiet tackar alla besökare för en härlig kväll!

Har du fler frågor inför gymnasievalet är du välkommen att skugga hos oss. Mer information om skuggning hittar du här. Saknar du en programbroschyr eller programblad? Hör av till dig vår studie- och yrkesvägledare.